ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားထဲက ဘ၀

ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားစြာရွိသည့္အထဲကမွ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားသည္  အခ်ဳိ႕ေသာလူသားတုိ႔အတြက္ အသက္ေသြးပင္ျဖစ္ပါသည္။ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားအတြင္း ၀မ္းစာေရးအတြက္က်ဳိးပမ္းေနသူ အမ်ားအျပားလည္း ရွိပါသည္။

မုိးလင္းစ  မလင္းတလင္း အခ်ိန္မွာပင္ အိပ္ခ်ိန္ကို ပဓာနမထား မ်က္လံုးႏွစ္လံုးပြင့္ကာစ ကေန  ေန၀င္ေနညိဳခ်ိန္ေရာက္သည့္တုိင္ ၀မ္းေရးအတြက္ ေရစုန္ ေရဆန္ကို ဇဲြနဲ႔ မာန္နဲ႔ အားတင္းေလွာ္ခတ္ရင္း ႀကိဳးစားပမ္းစား ၀မ္းစာရွာေနၾကရပါသည္။  ေလွကို ေနအိမ္လုိ သေဘာထားၿပီး ေနၾကရရွာတယ္… ျမစ္ရိုးတေလွ်ာက္ အစုန္အဆန္ျဖင့္  မေမာႏုိင္ မပန္းႏုိင္ ဘ၀ကို ရုန္းကန္လႈပ္ရွားေနၾကရသည္။   အဥၨန၊ ကစၧပ၊ နတ္ျမစ္၊ မယူျမစ္ေတြတစ္ေလွ်ာက္ ရြက္ေလႇ၊ ေလာင္းေလႇမ်ားက အစုန္အဆန္ရႇိေနဆဲ။ သည္ျမစ္ႀကီးမ်ားက ေရႊလုိလွ်င္ ေရႊေပးခဲ့သည္။ ေငြလိုလွ်င္ ေငြေပးခဲ့သည္။ ဘ၀ရႇင္သန္မႈမ်ားေပးခဲ့သည္။ သို႔အတြက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ မင္း ေနျပည္ေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ၿမိဳ႕ျပမ်ားကို သည္ျမစ္ႀကီးတုိ႔ကို အမႇီျပဳ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည္။ ဧရာ၀တီ၊ ေ၀သာလီ၊ ေလးၿမိဳ႕၊ ေျမာက္ဦး…။  ႐ုိးမကို ေခါင္းတင္ စီးဆင္းလာခဲ့သည့္ ေျမာင္ေလးမ်ားမႇသည္ ေညာင္ေလးမ်ား၊ ေခ်ာင္းမႀကီးမ်ား၊ ျမစ္မႀကီးမ်ားအျဖစ္ အထပ္ထပ္ အဆင့္ဆင့္ စီးဆင္းလာခဲ့သည္။ ႐ိုးမႏႇင့္ပင္လယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ေတာင္တန္းႏႇင့္ ျပာလြင္ေသာေရျပင္သည္ မုိးအနဂၢအေဆြပင္ မဟုတ္ပါလား။ ႐ုိးမေတာႀကီး စိမ္းလမ္းေနမႇ ကစၧပအလႇတင့္ပါမည္။ ႐ုိးမေတာမႇာ မုိးၿဖိဳင္ၿဖိဳင္ရြာမႇ ကစၧပေရျပင္ ျပည့္ၿဖိဳးလာမည္။႐ိုးမေတာႀကီးတြင္ မုိးၿဖိဳင္ၿဖိဳင္ရြာေစသတည္း။  ပူျပင္းသည့္ ေႏြရာသီရဲ႕ ပုံရိပ္တစ္ခုမို႔ ျပာလြင္ေသာ ေကာင္းကင္ေအာက္က အျပာရင့္ရင့္ေတာင္တန္းတုိ႔မႇာ မီးခုိးတန္းမ်ားကို ျမင္ေတြ႔ရမည္။ ယာမီး႐ႈိ႕၍ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မည္။ မီးေသြးအတြက္လည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မည္။ ေရႊ႕ေျပာင္းေတာင္ ယာခင္းမ်ားက ေတာင္ေပၚသားတို႔၏ မိ႐ိုးဖလာအသက္ေမြးျမဴမႈဟု ဆုိေစဦး။ ေလာင္စာအတြက္ ထင္းခုတ္ျခင္းႏႇင့္ မီးေသြးဖုတ္ရန္၊သစ္ထုတ္ရန္အတြက္ သစ္ပင္ႀကီးမ်ား နည္းပါးလာခဲ့ၿပီ။ သစ္ခုတ္မည့္သူအမ်ားႀကီး သစ္ပင္စိုက္မည့္သူက နည္းနည္း။

႐ိုးမေတာင္တန္း၊ ၾသရမေတာင္တန္း၊ ခ်င္းေတာင္တန္း၊ မယူေတာင္တန္းႀကီးမ်ားမႇာေရာ သစ္ပင္တုိ႔ ဆက္လက္ ရႇင္သန္ခြင့္ ရႇိဦးမည္လား။ သစ္ပင္မရႇိေတာ့ေသာ ေတာင္တန္းကေန အစျပဳစီးဆင္းလာသည့္ ျမစ္မ်ားထဲမႇာ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္တုိ႔ မ်ားလာခဲ့ၿပီ။ ေသာင္မ်ားထြန္းလာသည္။ ျမစ္မ်ား ေကာလာသည္။ ေရေၾကာင္းက်ပ္လာသည္။”မိုးရာသီဆို ဇုိင္ေခ်ာင္း၊ ဖုံသာေခ်ာင္း၊ ေလးၿမိဳ႕ေခ်ာင္းေပါင္းၿပီး စီးတဲ့ေရက ျမစ္ကမ္းကို တုိက္စားကမ္းကို ၿပိဳေစတယ္။ ကမ္းၿပိဳၿပီး တစ္ဖက္မႇာ ေသာင္ေတြထြန္းလာတယ္။ ေလးၿမိဳ႕ျမစ္မႇာ သေဘၤာေတြ ၀င္ထြက္မရေတာ့ဘူး။ အဥၨနဒီ လုိေခၚခဲ့တဲ့ ေလးၿမိဳ႕ျမစ္ႀကီးကလည္း အိုမင္းလာခဲ့ၿပီ”ဟု ေဒသခံ တစ္ဦးက ေျပာျပသည္။    သမုိင္းတြင္ ေလးၿမိဳ႕ေခတ္ဆုိၿပီး စည္ပင္၀ေျပာခဲ့သည့္ျမစ္မႇာ အနိစၥ သေဘာ ေျပာင္းလဲျခင္းကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ေတာ့ၿပီ။ မုိးရာသီဆုိ ေရစီးျပင္းသည့္ ျမစ္၊ ရာသီစုံ သီးႏႇံ မ်ားစြာကို ျဖစ္ထြန္းေစသည့္ ျမစ္၊ ရာဇ၀င္ထဲက ျမစ္၊ မာေက်ာသည့္ လမ္းခင္း ေက်ာက္ေတြ ထုတ္သည့္ျမစ္၊ ေရႊထြက္သည့္ ျမစ္၊ သည္ေလးၿမိဳ႕ ျမစ္ ထာ၀ရစီးဆင္းႏုိင္ပါေစလား။

မုိးရာသီ ေရာက္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ေရ၀ဲမ်ားသည္ စက္ေလႇ၊ ေလာင္းေလႇကို ၀မ္းေခါင္းထဲ ဆြဲသြားတတ္သည့္ မယူျမစ္ကေတာ့ ေႏြရာသီဆုိ အသြင္တစ္မ်ဳိးေျပာင္းၿပီး သေဘၤာကို ကုန္းပိုးထားတတ္ေနၿပီ။ “ေမာင္ေတာ၊ ဘူးသီးေတာင္၊ ရေသ့ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ေတြက ဆက္သြယ္သြားလာမႈမႇာ ကုန္းလမ္းေတြ မရႇိေသးေတာ့ မယူျမစ္ဟာ အဓိက ဆက္သြယ္သြားလာေရး လမ္းပါပဲ။ တစ္ေန႔မႇာ သေဘၤာအသြားတစ္စင္း၊ အျပန္တစ္စင္း ေန႔တုိင္းေျပးဆြဲေနတယ္။ မယူျမစ္ကေတာ့ မုိးရာသီေတြမႇာ ေရ၀ဲေတြနဲ႔ ေရစီးျပင္းေပမယ့္ ေႏြရာသီဆုိ သေဘၤာကေသာင္တင္လုိ႔ ေနတတ္တယ္”ဟု ေဒသခံတစ္ဦးက ဆိုသည္။ မယူျမစ္သည္ နယ္စပ္သို႔ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ရာ၊ မယူေတာင္ေျခေအာက္က ေကြ႔ပတ္စီးဆင္းရာ ကမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေဒၚလာပုစြန္တုိ႔ ရႇင္သန္ရာျမစ္အထက္မႇာ ေရခ်ဳိကိုေပးၿပီး သီးႏႇံမ်ား ျဖစ္ထြန္း ရာ ရတနာျမစ္ႀကီး၊ မယူျမစ္ႀကီး က်န္းမာပါေစသား။

လက္၀ဲကိုးဆယ့္ကိုးၿမိဳ႕၊ လယ္ယာကိုးဆယ့္ကိုးၿမိဳ႕ အရင္းတည္ ျဖစ္ထြန္းစီးဆင္းသည့္ ကစၧပနဒီျမစ္တြင္ ရင္လႈိင္းခတ္သံမ်ားႏႇင့္အသက္ ၀င္ေနဆဲ။ ေခတ္အဆက္ဆက္ကို မႇတ္ေက်ာက္တင္လာခဲ့သည္။ သည္ ျမစ္အထက္ပိုင္းမႇသည္ ရခုိင္လူမ်ဳိးတုိ႔ စတင္အေျခခ်ခဲ့ၾက သည္။ သည္ျမစ္က စကားေျပာသည္။ ျမစ္ေအာက္ပိုင္း ေျမႏုကြၽန္းကိုျဖစ္ေစၿပီး စပါးဆန္ေရ ေပါႂကြယ္၀ေစသည္။ သည္ျမစ္သည္ ထမင္းအုိးျမစ္ျဖစ္သည္။ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာကို ရႇင္သန္ေစႏိုင္ သည့္ ျမစ္ျဖစ္သည္။သဘာ၀တရား၏ လက္ေဆာင္ကို ရင္မႇာပုိက္ၿပီး သဘာ၀တရားႏႇင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီစြာ ထာ၀ရစီးဆင္းပါေစ။ျခံ၀င္းတစ္ခုမႇာ စည္း႐ိုးရႇိသကဲ့သုိ႔ ႏိုင္ငံမႇာလည္း စည္း႐ိုးရႇိသင့္သည္။ နတ္ျမစ္သည္ ႏုိင္ငံကို သဘာ၀ကခတ္ထားသည့္ တံတိုင္းစည္း႐ိုး။  အ႐ုိးကိုအရြက္မဖုံးရန္ သတိေပးသည့္ ျမစ္၊ရာစုေထာင္ခ်ီစီးဆင္းေနမည့္ျမစ္၊ ျမစ္ေၾကာင္း တုိေသာ္လည္း ဒီေရအတက္အက် ၾကမ္းသည့္ျမစ္။ ျမစ္က်ဳိးအင္းမ်ား ပြားလာသည့္ျမစ္၊ မယူေတာင္တန္း၏ ကုန္းသားမ်ားကုိျခစ္ၿပီး ရင္ကြဲခံသည့္ျမစ္၊ နယ္စပ္ကုန္စည္၀င္ထြက္ရာျမစ္၊ ကမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ကုလားပုစြန္ မ်ဳိးပြားသည္ထက္ပြားေအာင္ အာဟာရဖုိ႔ေပးသည့္ ျမစ္၊ ျခံစည္း႐ိုး အျပင္ဘက္ကျမစ္၊ ဤျမစ္သည္ အတိတ္ကိုလည္းသတိရႇိ၊ ပစၥဳပၸန္ကိုလည္း ေတြ႕ထိ၊ အနာဂတ္ ကိုလည္း ရင္တုန္ပန္းတုန္ ေစာင့္ေနသည့္ျမစ္ပင္ မဟုတ္ပါလား။

ျမစ္တစ္ခု၏ ကမ္းပါးေပၚရပ္ၿပီး ဟိုးျမစ္တစ္ဖက္က အုန္းပင္စီစီရီရီ မႈိင္းပ်ပ်ကို ေမ်ာ္ေငးရင္း ျမစ္ျဖတ္ေလကို ႐ႇဴ႐ိႈက္ၾကည့္လုိက္ပါစို႔လား။ ျမစ္တစ္ခု၏ ႏႇလုံးခုန္သံကို ခံစားၾကည့္ရန္ ႀကိဳးစား လုိက္သည့္အခါ အမုန္းတရားတုိ႔က ေရလႈိင္းေလးမ်ားကဲ့သုိ႔ ေ၀းသည္ထက္ ေ၀းသြား ေစသည္။ ေမတၲာလႈိင္းကေလးေတြက နီးသည္ထက္ နီးလာေစသည္။  ျမစ္တုိ႔သည္ မတူညီေသာ အလုပ္ေတြက အစျပဳ စီးဆင္းလာၾကေသာ္လည္း ဦးတည္ရာပင္လယ္တုိ႔က တစ္ခုႏႇင့္တစ္ခု တစ္ဆက္တည္း တစ္စပ္တည္းပါ။ ဘ၀မ်ားကလည္း ျဖစ္တည္ရာ မတူညီႏုိင္ေသာ္လည္း ဦးတည္ရာတုိ႔ကေတာ့ ျမစ္မ်ားလို တူညီေစခ်င္သည္။ ကစၧပနဒီႏႇင့္ ဧရာ၀တီ၊ အဥၨနနဒီႏႇင့္ ဒု႒၀တီ မိုင္ေပါင္းေ၀းေသာ္လည္း ေရလႈိင္းေတြက ယႇက္သန္းရႇိေနသလို ျမစ္ကမ္းပါးမႇာ ရပ္ေနသူတုိ႔အားလုံး၏ ႏႇလုံးသားမ်ားကလည္း တစ္ေသြးတည္း တစ္သားတည္းပင္ မဟုတ္ပါလား။    သဘာ၀တရား ေဖာက္လႊဲေဖာက္ျပန္ရႇိလာသည့္အတုိင္း ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲျခင္း ကို ျမစ္တုိ႔ကလည္း ခုခံတြန္းလႇန္ႏိုင္စြမ္း မရႇိႏုိင္ေတာ့ၿပီ။ ကမၻာအရပ္ရပ္မႇာ ေရမရႇိသည့္ ျမစ္မ်ား၊ ေခ်ာင္းေယာင္ေဆာင္လာသည့္ ျမစ္မ်ား ဘယ္ေလာက္ရႇိေလမလဲ မမႇန္းဆရဲေတာ့။ လူသားတုိ႔က သဘာ၀အေလွ်ာက္စီးဆင္းေနသည့္ ျမစ္မ်ားကို အသုံးခ်ရန္ႀကိဳးစားရင္း ႀကိဳးစားလာၾကသည္။ ျမစ္မ်ား၏ သဘာ၀ အရင္းအျမစ္ေတြကို အသုံးခ်၍ ေဂဟစနစ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးပစ္သကဲ့သုိ႔ ျဖစ္သြားသည္။ ပ်က္စီးသြားသည့္ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုက ကမၻာေပၚရႇိ မႇီတင္းေနထုိင္ၾကသူတုိ႔ကို ဒဏ္ခတ္လာသည္ဟု ပညာရႇင္မ်ားက ေထာက္ျပၾကသည္။  မည္သို႔ဆုိဆုိ ျမစ္ေတြကေတာ့ စီးဆင္းလ်က္ရႇိေနဦးမည္။ ဘ၀မ်ားကလည္း ျမစ္တုိ႔လုိ ရႇင္သန္လ်က္ ရႇိေနဦးမည္သာ။ ေခတ္မ်ား ေျပာင္းသြားမည္။ ဘ၀မ်ားေျပာင္းသြားမည္။ ျမစ္ေၾကာင္းမ်ားလည္း ေျပာင္းသြား လိမ့္မည္။ ေခတ္တုိ႔ေျပာင္းသြားပါေစ၊ ဘ၀တုိ႔ေျပာင္းသြားပါေစ၊ ျမစ္ေၾကာင္းတုိ႔လည္း  ေျပာင္းလုိလွ်င္ ေျပာင္းသြားပါေစ။ဘ၀ေတြထဲက ျမစ္တုိ႔ကေတာ့ ဆက္လက္စီးဆင္းပါေစ။ ကမၻာတည္သေရြ႕၊ ဘ၀ေတြရႇင္သန္ေနသေရြ႕ေပါ့။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: